<< Terug

senior SBC beheerder (deadline 25-4)

  • Bedrijf Rijkswaterstaat
  • Locatie Not Submitted
  • Opdracht soort Freelance
  • Posted 04/22/2024

Functietitel

Senior SBC beheerder

Aantal uur

36u p.w

Startdatum

1 juli 2024

Einddatum

30 juni 2026

Standplaats

Rotterdam

Opdrachtomschrijving

1. Belangrijke bijdrage leveren op het gebied van nieuwe bouwstenen in het werkplek portfolio en het geven van inhoudelijk advies op de IT strategie en visie op de toekomst. Samen met de Product Owner product backlog items vaststellen en inplannen. Bijdrage leveren aan de technische stappen in het Plan van Aanpak;

2. Vertalen van een Project Start Architecture (PSA) of Functioneel ontwerp naar een Technisch Ontwerp. Schrijven van documentatie waaronder Installatie- en Beheerhandleidingen;

3. Het opbouwen van een werkplek infrastructuur, upgraden technische componenten, migratie werkzaamheden uitvoeren in samenwerking met de Architect, Product Owners en de IT Beheerders.

4. Actief deelnemen aan Agile Scrum rituelen o.a. presenteren van werkzaamheden. Is in staat zelfstandig te werken en schakelt met diverse stakeholders.

Achtergrond opdracht

De RWS Centrale Informatievoorziening (CIV) voert binnen Rijkswaterstaat landelijke taken uit op het gebied van data en ICT. De CIV zorgt voor data-inwinning, beheer van ingewonnen data, dataverstrekking, ICT-beheer en ICT-ontwikkeling ter ondersteuning van de processen van Rijkswaterstaat. Een van de afdelingen binnen de CIV is IV RWS-Infrastructuur. IV RWS-Infrastructuur is verantwoordelijk voor de levering en technische instandhouding van de centrale infrastructuur componenten, applicatie en infrastructuur bouwstenen, die onderdeel vormen van de IT diensten die door de CIV geleverd worden aan de RWS organisatie. IV RWS-Infrastructuur doet dit met ongeveer 200 medewerkers verdeeld over 3 teams:

  • Datacenter
  • Werkplek & KA
  • Netwerken

De afdeling IV RWS-Infrastructuur levert infra-diensten waaronder netwerken, hosting en housing, storage en backup, servers (linux en Windows), applicatie services (java en .net) en database services (oracle en MSSQL). Tevens levert de afdeling IV RWS-lnfra de benodigde Infrastructuur voor de centrale kantoor automatisering (Windows werkplek en basis applicaties, Citrix en VDI) voor bijna 10.000 eindgebruikers.

De functie is gepositioneerd in het team Beheer & Ontwikkeling en daarbinnen in het team Kantoorautomatisering (KA). Het team is binnen de gestelde kaders en richtlijnen verantwoordelijk voor het kosteneffectief ontwerpen, realiseren, beheren en controleren c.q. borgen van specifieke en generieke ICT, inclusief ICT infrastructuur, ter ondersteuning van het primaire proces. De medewerker rapporteert aan de Operationeel Leidinggevende van Werkplek & KA.

Eisen

  • Afgeronde HBO opleiding in de richting Informatica, Business IT & Management of vergelijkbaar. Of ten minste 6 jaren ervaring op een HBO functie/niveau in een Enterprise omgeving
  • Kennis van en ervaring met Citrix XenApp – Hosted Shared Desktop (HSD) Citrix storefront, management en director, Citrix XenDesktop – Virtual Desktop Infrastructure (VDI) desktop delivery controller (DDC) Kennis van en er varing met Citrix functionaliteit met grafische acceleratie, zoals virtual reality voor visualisatie van 3D modellen binnen Citrix. Ervaring met technische oplossingen tbv CAD hulpmiddelen binnen Citrix, zoals teken tablet en Space Mouse. Kennis van en ervaring met Xerox Printing Platform, certificate services (PKI) voor printing en Xerox printing platform integratie tussen verschillende organisaties.
  • Kennis van en ervaring met VMware, Hypervisor hardware, Nutanix Platform en Acropolis Virtualisatie irt beheer/ontwikkeling Citrix dienstverlening.
  • Kennis van en ervaring met Kantoor automatisering met Ivanti en deployment van applicaties (MSI, App-V, App-Layering)
  • Kennis van en ervaring met Microsoft Desktop Infrastructuur (Windows 10 image met AD, GPO, MDT, WSUS en SCCM) irt Citrix dienstverlening
  • Ervaring in een Enterprise infra-beheerorganisatie en het uitvoeren van beheer werkzaamheden op een 2de of 3de lijns (3 jaar) afdeling bij een bedrijf of instelling van ten minste 4000 medewerkers
  • Ervaring als solution architect / technisch consultant / engineer in het realiseren van nieuwe infrastructuur als teamlid in (3 jaar) een agile omgeving ten behoeve van IT projecten
  • Ervaring met technisch gerichte analyse- ontwerp- en test methoden alsmede de bijbehorende technieken (3 jaar)

Wensen

  • Kennis en ervaring met het uitvoeren van ontwikkelwerkzaamheden
  • Ervaring met het uitvoeren van projecten in een enterprise data center infrastructuur
  • Werkervaring bij de Rijksoverheid
  • Ervaring met het werken in een Agile team

Competenties

  • Kennis van Agile (minstens 1 v.d. 4): SCRUM, DevOps, AgilePM of Scaled Agile Framework
  • Hands-on, pragmatisch, samenwerken met het DevOps team om de doelen te realiseren, pro-actief; ervaring met het presenteren en toelichten van technisch inhoudelijke infrastructuur.
  • Regulier beheerwerkzaamheden uitvoeren. Denk aan pro-actief (monitoring, ochtendchecks) en reactief (afhandelen 3de lijns verzoeken, incidenten, problems en consignatie stand-by diensten)
  • Analytisch sterk, planmatig en gestructureerd troubleshooten van performance problemen.
  • Security operations en auditing op basis van de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO)